Tashkil etilgan yili: 2021-yil
Chirchiq davlat pedagogika universiteti Boshlang‘ich ta’lim fakulteti 2021-yil 23-avgustda Maktabgacha va boshlang‘ich ta’lim fakultetidan ajralib chiqib, o‘quv-uslubiy, ilmiy, ma’naviy-ma’rifiy jarayonda mustaqil faoliyat yuritmoqda.
Fakultetda bugungi kunda bakalavriat ta’lim yo‘nalishlarida kunduzgi ta’lim asosida 1024 nafar, magistratura ta’lim yo‘nalishlarida kunduzgi ta’lim asosida 14 nafar, sirtqi ta’lim, (2-OT) yo‘nalishi asosida 1985 nafar va kechki ta’limda 337 nafar, jami 3360 nafar talabalar zamonaviy jihozlangan auditoriya va laboratoriya xonalarida tahsil olishadi.
Bugungi kunda fakultetda jami 47 nafar professor-o‘qituvchilar faoliyat yuritmoqda.
Shundan:
3 nafar fan doktori, professor;
12 nafar fan nomzodi, dotsent.
FAKULTETNING MAQSADI VA VAZIFAARI
Fakultet missiyasi-Boshlang‘ich ta’lim metodikasi va nazariyasini jamiyat rivojiga mos ravishda rivojlantirib boorish.
Fakultet maqsadi:
Boshlang‘ich ta’lim yo‘nalishi bo‘yicha professional boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarini tayyorlash, boshlang‘ich ta’lim o‘quv va ilmiy muammolari bo‘yicha texnologik ilmiy-metodik ishlanmalar yaratish;
Xalqaro darajadagi o‘qituvchi tayyorlash orqali fakultet imidjini oshirishdan iborat.
O‘qitishning ma’lum maqsadga qaratilganligi va unga muvofiq kelishini o‘zida aks ettirgan, ta’limning ijtimoiy xususiyati, jamiyat hayotidagi ahamiyatini ochib beradigan, uning yo‘nalishi, mazmuni, shakl va usullarini belgilab beradigan ijtimoiy-pedagoglarni tayyorlash;
Boshlang‘ich ta’lim fakultetining strategik rivojlantirish dasturi |
Boshlang‘ich ta’lim fakultetining strategik rivojlantirish dasturi |
Ilmiy tadqiqotlar
Fakultet o‘qituvchilarining ta’lim, texnologiya va uyg‘un yondashuvlar bo‘yicha zamonaviy pedagogik muammolarni tadqiq etishga yo‘naltirilgan dissertatsiyalari himoyalarini tashkil qilish va ularning metodik tadqiqot ishlarini rivojlantirish;
Fakultet o‘qituvchilarining ilmiy-tadqiqot ishlarida didaktik muammolarni yangicha hal qilishga yo‘naltirilgan metodik yondashuvlarni ishlab chiqish, "Clil-labaratoriyasi”asosida boshlang‘ich sinf o‘quvchilariga chet tillarini interektiv o‘rgatish va bolalar adabiyotini o‘qitishni zamonaviy yondashuvlar asosida takomillashtirish metodikasi
Fakultet professor-o‘qituvchilarining ilmiy maqola va monografiyalarida ta’limning pedagogik, psixologik va texnologik asoslaridan foydalanish yo‘nalishlarini belgilab borish;
Fakultet professor-o‘qituvchilarining shaxsni shakllantirishga doir individual metodikalarini ishlab chiqishni amalga oshirib borish.
FAKULTETNING XALQARO HAMKORLIK ALOQALARI
- Universiti Pendidikan Sultan Idris (Malaysia)
- Muxtor Auezov nomidagi janubiy Qozog'iston davlat universiteti
- Abay nomidagi Qozog'iston milliy pedagogika universiteti
FAKULTET RAHBARIYATI
|
Tadjibayev Ikram Uralbayevich, Boshlang‘ich ta’lim fakulteti dekani, professor, |
|
|
|
Xayridinov Behzod Kamoldin o‘g‘li O‘quv ishlar bo‘yicha dekan o‘rinbosari |
|
|
|
Umarova Zuxra Abduraxmonovna, Boshlang‘ich ta’lim fakulteti O‘quv ishlari bo‘yicha dekan o‘rinbosari |
|
|
|
Ismagilova Gulnoza Sayfutdinovna, O‘quv ishlari bo‘yicha dekan o‘rinbosari (kechki ta’lim) |
|
|
![]() |
Matlibova Nilufar Xamid qizi, Boshlang‘ich ta’lim fakulteti Yoshlar masalalari bo‘yicha dekan o‘rinbosari, |
|
|
O‘QUV YO‘NALISHLARI VA TA’LIM DASTURLARI
Ta’lim shakli |
Yo‘nalish kodi |
|
Ta’lim yo‘nalishi |
Kunduzgi ta’lim |
60110400 |
Boshlang‘ich ta’lim |
|
60110500 |
|||
Kechki ta’lim |
60110400 |
Boshlang‘ich ta’lim |
|
60110500 |
|||
5111700 |
|||
Sirtqi ta’lim |
60110400 |
Boshlang‘ich ta’lim |
|
60110500 |
|||
5111700 |
|||
Magistratura mutaxassisligi |
70110401 |
|
Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi (Boshlang‘ich ta’lim) |
Doktorantura |
13.00.01 |
|
Pedagogika nazariyasi. Pedagogik ta’limotlar tarixi |
13.00.02 |
|
Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi (sohalar bo‘yicha) |
FAKULTET KAFEDRALARI VA ULARNING FAOLIYATI
Boshlang‘ich ta’lim metodikasi
|
Pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) dotsent |
Kafedraning ilmiy-tadqiqot yo‘nalishi
Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarini bilim darajasini oshirish |
Boshlang‘ich ta’lim nazariyasi va amaliyoti
|
Kuchkinov Abdumalik Yuldashevich pedagogika fanlari nomzodi, dotsent |
Kafedraning ilmiy-tadqiqot yo‘nalishi Boshlang‘ich ta’limda individual faoliyatni rivojlantirish |
Boshlang‘ich ta’limda matematika va tabiiy fan |
Yalg‘ashev Burxon Fayzullaevich fizika-matematika fanlari doktori (DSc), dotsent |
Kafedraning ilmiy-tadqiqot yo‘nalishi
|
Boshlang‘ich ta’lim metodikasi
Boshlang‘ich ta’lim nazariyasi va amaliyoti
Boshlang‘ich ta’limda matematika va tabiiy fanlar
Boshlang‘ich ta’lim metodikasi
“Boshlang‘ich ta’lim metodikasi” kafedrasi ilmiy-tadqiqot faoliyatida bir qator strategik yo‘nalishlarda ish olib bormoqda. Quyidagi yo‘nalishlar zamonaviy ta’lim talablariga javob beruvchi ilmiy tadqiqotlar olib borish, milliy va xalqaro ilmiy hamjamiyat bilan hamkorlikni kengaytirish hamda amaliy natijalarga erishishni maqsad qilgan:
Universitet rektorining 2021 yil 5 iyuldagi 01-180-sonli “Institutda ilmiy salohiyatni oshirish, ilm-fan va innovatsiyani rivojlantirish to‘g‘risida”gi buyrug‘i chiqarilgan bo ‘lib, buyrug‘ga asosan kafedra qoshida “Kelajak o‘qituvchisi-ilmiy tadqiqot laboratoriyasi” tashkil etilgan bo‘lib, ushbu laboratoriyada quyidagi professor-o‘qituvchilar tadqiqot ishlarini olib borishmoqda:
- Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarini bilimini baholash – ushbu yo’nalishda kafedramizda Jazira Jansaitova - xalqaro baxolash dasturlari asosida diagnostik korreksiyalash masalalarining nazariy asoslari (boshlang‘ich ta’lim misolida) mavzusida tadqiqotlar olib bormoqda.
- Ta’lim metodikasi mexanizmlari – ushbu yo’nalish doirasida Jabborova O.M. - Boshlang‘ich ta’lim metodikasini takomillashtirishning innovatsion mexanizmlari va Tashpulatova D.M. - Boshlang‘ich ta’limda klaster yondashuv asosida o‘quv fanlarini integratsion o‘qitish mexanizmlarini takomillashtirish mavzularda tadqiqotlar olib bormoqda.
- Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarini bilim darajasini oshirish – ushbu yo‘nalishda - umumiy o‘rta ta’lim maktablari o‘quvchilarining tabiiy-ilmiy tafakkurini rivojlantirish metodikasi (Ochilov Fariddun), boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida darsga ijobiy munosabatlarni shakllantirish va rivojlantirish texnologiyalari (Nurmatova Shaxnoza), Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining 4 K xalqaro modeli bo‘yicha kreativlik va kretisizm ko‘nikmalarini shakllantirish mexanizmlarini takomillashtirish (Sayliyeva Mashkura), Boshlang‘ich sinflarda insho va bayon yozish metodini klasterlash (Eshmanova Nodira) mavzularida tadqiqotlar olib bormoqdalar.
- STEAM yondashuvi - Bo‘lajak boshlang‘ich ta’lim o‘qituvchilarining ekologik kompetentligini STEAM yondashuv asosida takomillashtirish (Tilavova Sayora), Boshlang‘ich sinf o‘quvchilari musiqiy ongini shakllantirish metodlarini takomillashtirish (Usmanova Qumriniso) mavzularida ilmiy tadqiqot ustida ish olib bormoqdalar.
- Konfliktlar tipologiyasi - Umumiy o‘rta ta’lim maktablarida pedagogik konfliktlar tipologiyasi (Umarova Zuxra) mavzusida tadqiqot qilmoqda.
Mazkur yo‘nalishlar kafedraning ilmiy-tadqiqot salohiyatini yuksaltirishga va yangi zamonaviy metodologiyalarni rivojlantirishga xizmat qilmoqda.
Boshlang‘ich ta’lim nazariyasi va amaliyoti
- Kafedra professor-o‘qituvchilarining ilmiy-tadqiqotchilik faoliyati fakultet Ilmiy kengashi tomonidan nazorat qilib boriladi.
- “Klaster asosida boshlang‘ich ta’lim sifat va samaradorligini oshirish” Boshlang‘ich ta’lim nazariyasi va amaliyoti kafedrasining ilmiy-tadqiqot faoliyati ustuvor yo‘nalishi hisoblanadi. Mazkur ustuvor yo‘nalishga asosan quyidagi jabhalarda tadqiqot ishlari olib borilmoqda:
- - “Kelajak o‘qituvchisi” ilmiy-tadqiqot laboratoriyasi bo‘yicha ilmiy maqolalar va metodik tavsiyalar e’lon qilib borish;
- - professor-o‘qituvchilarning dissertatsiya mavzulari rejalarida klaster tizimi bo‘yicha yo‘nalishlarning mavjud bo‘lishi;
- - e’lon qilinayotgan ilmiy maqolalar va o`quv-uslubiy qo`llanmalarni boshlang`ich ta’limning samaradorligini oshirishga yo`naltirish;
- - klaster asosida Toshkent viloyati umumiy o`rta ta’lim maktablari boshlang`ich sinf o`qituvchilari bilan ilmiy hamkorlik qilish.
- Universitet rektorining 2021-yil 5 iyuldagi 01-180-sonli “Institutda ilmiy salohiyatni oshirish, ilm-fan va innovatsiyani rivojlantirish to‘g‘risida”gi buyrug‘i chiqarilgan bo‘lib, buyrug‘ga asosan kafedra qoshida “Kelajak o‘qituvchisi-ilmiy tadqiqot laboratoriyasi” tashkil etilgan bo‘lib, ushbu laboratoriyada professor-o‘qituvchilar, magistrantlar hamda bakalavr bosqich talabalari tadqiqot ishlarini olib borishmoqda.
Boshlang‘ich ta’limda matematika va tabiiy fanlar
“Boshlang`ich ta`limda matematika va tabiiy fanlar” kafedrasi ilmiy-tadqiqot faoliyatida bir qator strategik yo‘nalishlarda ish olib bormoqda. Quyidagi yo‘nalishlar zamonaviy ta’lim talablariga javob beruvchi ilmiy tadqiqotlar olib borish, milliy va xalqaro ilmiy hamjamiyat bilan hamkorlikni kengaytirish hamda amaliy natijalarga erishishni maqsad qilgan:
Boshlang`ich sinflarda matematika fanini o‘qitish metodikasi: Boshlang`ich ta`limda “Individual faoliyatga yonaltirilgan yondashuvlar asosida talabalarning matematik savodxonligini rivojlantirish” mavzusida faoliyat yuritilmoqda
TALABALAR ILMIY FAOLIYATI
“Yoshlar akademiyasi faoliyatini yanada rivojlantirish to‘g‘risida”gi universitet rektorini 2023 yil 15 Avgustdagi 01-172-sonli buyrug'ida belgilangan vazifalarlar amalga oshirilmoqda.
Boshlangich ta’lim fakultetida “Talabalar akademiyasi” tashkil etildi hamda uning buyrug‘i ishlab chiqildi va tasdiqlandi.
Fakultet iqtidorli talabalarining ilmiy-tadqiqot ishlariga jalb qilish, ularda ilmiy maqolalar yozish jurnallarda maqolalar chop etish ko‘nikmalarini shakllantirish maqsadida Talabalar akademiyasi Nizomi asosida, Boshlang‘ich ta’lim metodikasi kafedrasining professor-o‘qituvchilari tomonidan maqolalar yozish bo`yicha seminarlar tashkil etib boriladi. Seminarda talabalarga ilmiy maqolalar yozish yoʻl-yoʻriqlari, ishonchli jurnal va toʻplamlar hamda ularni chop etish haqida maʼlumotlar beriladi.
Talabalar akademiyasi doirasida ilmiy tadqiqot ishlarida 552 ta maqolalar va tezislar nashr etildi.
Talabalar ilmiy faoliyati va ma’naviy-ma’rifiy ishtiroki asosida 2021-2022 o‘quv yilida Abdujalilova Madinaxon Navoiy nomli Davlat stipendiyasi tanlovi g‘olibiga aylandi.
Dinora Saparbayeva Bakalavriat uchun ta’sis etilgan Navoiy nomli Davlat stipendiyasi 2023/2024 - o‘quv yili tanlovi sohibiga aylandi.
Xalqaro hamkorlik va akademik almashinuv
- Qozog‘iston Respublikasi O‘rta Osiyo innovatsiyalar universiteti Pedagogika va ta’lim texnologiyalari kafedrasi bilan 2022-yil 14-aprel kuni shartnoma imzolangan.
- Qozog‘iston Respublikasi A. Quatbekov nomidagi Xalqlar do‘stligi universiteti bilan 2022-yil 28-noyabr kuni shartnoma imzolangan.
- Indoneziyaning Pendidikan universiteti bilan 2024-yil hamkorlik shartnomasi tuzilgan, hamkorlik asosida universitet professor o‘qituvchilari kafedra o‘quv faoliyatiga jalb etilmoqda.
- Talabalar va o‘qituvchilar uchun xalqaro konferensiyalar
- “TA’LIM TIZIMI VA BOSHLANG‘ICH TA’LIM BOSQICHINING NAZARIY, DIDAKTIK VA METODOLOGIK INNOVATSION INNOVATSION YONDASHUVLARI: MILLIY VA XALQARO TAJRIBA” MAVZUSIDAGI XALQARO ILMIY-AMALIY ANJUMAN
Ta’lim sifati nazorati
Boshlang‘ich ta’lim fakulteti ta’lim sifati nazoratini oshirish bo‘yicha ichki va tashqi monitoring tizimlariga tayanadi:
Tashqi monitoring
Universitetning Ta’lim sifatini nazorat qilish bo‘yicha ishchi guruhi platformasi orqali ta’lim sifati muntazam tahlil qilinadi.
Turizm fakulteti tarkibidagi Ta’lim sifatini nazorat qilish komissiyasi doimiy ravishda baholash tizimi va ta’lim jarayonini kuzatib boradi.
Ichki monitoring
Fakultetning ichki nazorati dotsent Karimjanov Alijan tomonidan olib boriladi.
Fakultet yig‘ilishlarida mahorat darslari taqdim etilib, ta’lim jarayonidagi kamchiliklar va takomillashtirish choralari muhokama qilinadi.
Baholash tizimi
Talabalarni baholash tizimi kafedraning o‘quv dasturlarida batafsil yoritilgan bo‘lib, baholash jarayoni kredit-modul tizimi asosida amalga oshiriladi.
Oraliq baholash: talabalar oraliq nazorat uchun yozma nazorat olinadi, bu esa ularning yozuv nutq ko‘nikmalarini tekshirish imkonini beradi.
Yakuniy baholash: yakuniy nazorat yozma tarzda talabalar baholanadi.
Talabalarning ta’lim natijalarini baholash mezonlari: |
||||
Daraja |
5 ballik tizim (baho) |
O‘zlashtirish foizda |
An’anaviyda |
Baholash mezonlari |
O‘quv boshqarma uchun |
Professor-o‘qituvchi uchun |
|||
A+ |
4,51 – 5 |
91 - 100 |
A’lo |
Talaba materialni mustaqil ravishda tez o‘zlashtiradi: xatolarga yo‘l qo‘ymaydi; mashg‘ulotlarda faol ishtirok etadi; savollarga to‘liq va aniq javob beradi. |
A |
4,26 – 4,5 |
86 – 90 |
|
talaba materiallarni mustaqil ravishda o‘zlashtiradi: xatolarga yo‘l qo‘ymaydi; savollarga to‘liq va aniq javob beradi. |
B+ |
4,01–4,25 |
81 – 85 |
Yaxshi |
talaba materiallarni yaxshi o‘zlashtirgan, uni mantiqiy ifoda eta oladi; mashg‘ulotlarda faol ishtirok etadi; savollarga to‘liq va aniq javob beradi, biroq uncha jiddiy bo‘lmagan xatolarga yo‘l qo‘yadi. |
B |
3,51 – 4,0 |
71 – 80 |
|
talaba materiallarni yaxshi o‘zlashtirgan, savollarga to‘liq va aniq javob beradi, biroq uncha jiddiy bo‘lmagan xatolarga yo‘l qo‘yadi. |
C+ |
3,26 – 3,5 |
66 – 70 |
Qoniqarli |
asosiy materiallarni biladi, biroq aniq ifoda etishga qiynaladi; savollarga javob berishda aniqlik va to‘liqlik еtishmaydi; materiallarni taqdim etishda ayrim xatoliklarga yo‘l qo‘yadi; kommunikatsiya jarayonida qiyinchilik sezadi. |
C |
3,0 – 3,25 |
60 – 65 |
|
asosiy materiallarni biladi, biroq aniq ifoda etishga qiynaladi; savollarga javob berishda aniqlik va to‘liqlik еtishmaydi; materiallarni taqdim etishda ayrim xatoliklarga yo‘l qo‘yadi; |
F |
3,0 dan kam |
56 dan past |
Qoniqarsiz |
materiallarni o‘zlashtirmagan; savollarga javob bera olmaydi; mashg‘ulotlarda ishtirok etmaydi |
- Fakultetga kirish va qabul shartlari
- Chirchiq davlat pedagogika universiteti Boshlang‘ich ta’lim fakultetiga o‘qish istagini bildirgan abiturientlarga Bilim va ko‘nikmalarni nazorat qilish markazi tomonidan tashkil qilingan my.dtm.uz va my.gov.uz elektron platformalari orqali ro‘yxatdan o‘tiladi.
- Bilim va ko‘nikmalarni nazorat qilish markazi tomonidan hujjatlar ko‘rib chiqilib DTM shakllantirilgandan so‘ng belgilangan joylarda test imtixonlari o‘tkaziladi.
-
-
T/R
Yonalish nomi
Qabul kvotasi
Bakalavr
1
Boshlangich ta’lim
Kunduzgi
200
Kechki
75
Sirtqi
250
Magistr
1
Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi
8
BIZ BILAN BOG‘LANISH!