+99871 716-68-05

Tillar:       O'zb       Eng       Рус    

EMAIL POCHTA

PSIXOLOGIYA KAFEDRASI

Kafedra mudiri: Eshnayev Nortoji Jumayevich

Tashkil etilgan yili: 2017

Manzil: Toshkent viloyati, Chirchiq davlat pedagogika universiteti, Bosh bino, 409-xona.

Psixologiya kafedrasi 2017-yil 27-avgustda Toshkent viloyati Chirchiq davlat pedagogika instituti Kengashining 1-sonli qarori bilan tashkil etilgan. Ilgari “Pedagogika va psixologiya” kafedrasi tarkibida faoliyat olib borgan bo‘lsa, keyinchalik mustaqil kafedra sifatida ajralib chiqdi. Bugungi kunda kafedra psixologiya yo‘nalishlari uchun mutaxassislik fanlarini o‘qitish bilan shug‘ullanadi.

KAFEDRANING MAQSADI VA VAZIFALARI

Kafedraning missiyasi: Psixologiya kafedrasining asosiy vazifasi talabalarning psixologik ko‘nikmalarini rivojlantirish hamda madaniyatlararo muloqot kompetensiyasini shakllantirishdan iborat.

Kafedra strategiyasi: Inson kapitalini shakillantirishning ijtimoiy psixologik omillari.

Mazkur strategiyada Oliy ta’lim, ilm-fan va inson kapitalini takomillashtirish mezonlari, inson aqliy qobiliyatini, ilmiy quvvatini, iste’dodini yanada rivojlantirish uchun zukkolik, fahm tezligi, zehn o‘tkirligi, bilimni tez egallash qobiliyati, qo‘yilgan muammolarni tez anglash, insonning ilgari his etgan hamda tasavvur qilgan barcha narsalarni esda saqlash layoqati
va mezonlariga e’tibor qaratiladi.

Maqsadlarimiz:

✔ Maktabgacha ta’lim tashkilotlari bilan hamkorlikda tashkilot tarbiyalanuvchilarining psixologik holatini o‘rganish orqali ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish;

✔ Ta’lim muassasalari, ishlab chiqarish korxonalari va boshqa oliy ta’lim muassasalari hamda “Psixologik maslahat” xizmat ko‘rsatish sohasidagi tashkilotlar bilan hamkorlikni yo‘lga qo‘yish;

✔ Kasbiy sohalarga yo‘naltirilgan dasturlar va ilg‘or pedagogik usullar orqali psixologiya ta’limi sifatini oshirish.

Xalqaro hamkorlikni kengaytirish – universitetlar, ilmiy jamoatchilik va ta’lim loyihalari bilan hamkorlikni yo‘lga qo‘yish.

Ilmiy-tadqiqot muhitini rivojlantirish – amaliy psixologiya hamda psixologik tadqiqotlar bo‘yicha innovatsion markazga aylanish.

Psixologiya kafedrasini strategik rivojlantirish bo‘yicha 2021-2015 yillar uchun

ISH REJASI

OQUV DASTURLARI

Kafedra bakalavriat va magistratura bosqichi talabalariga psixologiya yo‘nalishining mutaxassislik fanlari bo‘yicha darslar olib boradi.

 

Mehnat va muhandislik psixologiyasi

Oila psixologiyasi

Pedagogik psixologiya va psixologiyaning o’qitish metodikasi

Mutaxassislikka kirish

Eksperimental psixologiya

Klinik psixologiya

Psixologik konsultatsiya va psixokorreksiya

Psixologik ma’lumotlarni qayta ishlash metodlari va texnologiyalari

Rivojlanish psixologiyasi va differensial psixologiya

Umumiy psixodiagnostika

Yuridik psixologiya

Boshqaruv sotsial psixologiyasi

Ilmiy taqiqot metodologiyasi

Psixologik testlashtirish

Zamonaviy psixologiyada miqdor va sifat tadqiqot metodlari

Kognitiv psixologiya

 

ILMIY-TADQIQOT YO‘NALISHLARI VA LOYIHALAR

Psixologiya kafedrasi ilmiy-tadqiqot faoliyatida bir qator strategik yo‘nalishlarda ish olib bormoqda. Quyidagi yo‘nalishlar zamonaviy ta’lim talablariga javob beruvchi ilmiy tadqiqotlar olib borish, milliy va xalqaro ilmiy hamjamiyat bilan hamkorlikni kengaytirish hamda amaliy natijalarga erishishni maqsad qilgan:

— Neyrografika-ong osti darajasi: Talabalarda “Neyrografika” bilan individual ishlash ko‘nikmalarini hosil qilish hamda nazariy va amaliy bilimlarini oshirish kafedraning ustuvor yo‘nalishlaridan biri hisoblanadi. Psixologiyani o‘qitishda talabalar kompetensiyalarni rivojlantshirish ularning tanqidiy fikrlash ko‘nikmalarini oshirish va mustaqil ta’limga yo‘naltirilgan yondashuvlarni takomillashtirishga alohida e’tibor qaratilmoqda. Shuningdek, psixolingvistik yondashuvlar asosida ta’lim jarayonini takomillashtirish bo‘yicha ham natijali ishlar amalga oshirildi.

— Biblioterapiya bo‘yicha tadqiqotlar: Kafedraning mazkur yo‘nalishdagi ilmiy izlanishlari talabalar tomonidan o‘qib, tahlil qilingan adabiyotlar asosida bibioterapiya materiallarini tayyorlash, mijoz muamosidan kelib chiqqan holda adabiyot tavsiya qila olish ko’nikmasini shakillantirishda milliy va xalqaro adabiy merosni o‘rganishga qaratilgan.

— Musiqa terapiyasi: Qiyosiy lingvistika yo‘nalishida ingliz va o‘zbek tillari doirasida bir qator ilmiy ishlar olib borilmoqda. Jumladan, paremiyalar, baynalminal so‘zlar va huquqiy terminlarning tarjima muammolari kognitiv va pragmatik nuqtayi nazardan tahlil o‘rganilmoqda .

— Tezkor diognostika-QD Psixolog loyihasi: Talabalarning kommunikativ va ijodiy ko‘nikmalarini shakllantirishga qaratilgan tadqiqotlar kafedraning muhim ustuvor yo‘nalishlaridan biri bo‘lib kelmoqda. Ushbu loyiha tezkor diognostika qobilyatini rivojlantiradi hamda mijoz bilan ishlash jarayonini yengillashtiradi. Tezkor ishlash jarayonida innovatsion va ijodiy yondashuvlarni qo‘llash orqali talabalarni kasbiy yo‘naltirish, mustaqil fikrlash ko‘nikmalari rivojlantirilmoqda.

— Ertak terapiyasi: Ertak terapiya orqali bolalardagi xavotir darajasi va qo‘rquvning mavjudligini aniqlash hamda kommunikativ qobilyatini sustligini bartaraf tish va korreksiyalash, bu borada o‘zbek adabiyoti asosida milliy qadriyatlar va axloqiy ta’lim yo‘nalishida ko‘plab tadqiqotlar olib borilyapti.

Mazkur yo‘nalishlar kafedraning ilmiy-tadqiqot salohiyatini yuksaltirishga va yangi zamonaviy metodologiyalarni rivojlantirishga xizmat qilmoqda.


Kafedra ilmiy tadqiqot faoliyatining 2023-yil bo‘yicha natijalari hisoboti

Kafedra ilmiy tadqiqot faoliyatining 2024 yil bo‘yicha natijalar hisoboti

Psixologiya kafedrasi tarkibi

Eshnayev Nortoji Jumayevich

f.f.n. dotsent

Kafedra mudiri

n.eshnayev@cspu.uz

Google Scholar


Avlaev Orif

Umirovich

Ps.f.dok.

professor v.b

o.avlayev@cspu.uz

Google Scholar


Samarova Shoxista Rabidjanovna

Ps.f.n.

dotsent

s.samarova@cspu.uz

Google Scholar


Turaqulov Bo’ri Norboyevich

Ps.f.f.d.(PhD)

dotsent v.b.

b.turakulov@cspu.uz

Google Scholar


Abdusamatova Shaxlo Saidmuratovna

Katta o‘qituvchi

s.abdusamatova@cspu.uz

Google Scholar


Yo’ldasheva Saodat Mamasaxatovna

Katta o‘qituvchi

s.yuldasheva@cspu.uz

Google Scholar


Raxmanova Dilfuza Uchkunovna

Katta o‘qituvchi

d.raxmonova@cspu.uz

Google Scholar


Tojiboyev Marat

Normadovich

Katta o‘qituvchi

m.tojiboyev@cspu.uz

Google Scholar


Rahimova Xurzoda Kamulovna

O‘qituvchi

x.raximova@cspu.uz

Google Scholar


Burxanova Mavjuda Bekbutayevna

O‘qituvchi

m.burxanova@cspu.uz

Google Scholar


Radjabova Zuxra

Mirzatullayevna

O‘qituvchi

z.radjabova@cspu.uz

Google Scholar


Buriyeva Kibrio

Ergashevna

O‘qituvchi

k.buriyeva@cspu.uz

Google Scholar


Meyliyeva Mo‘tabar Sayfullayevna

O‘qituvchi

m.meyliyeva@cspu.uz

Google Scholar


Mirzaraximova Gulnora Ikramovna

O‘qituvchi

g.mirzaraximova@cspu.uz

Google Scholar


Mirkosimova Xulkar

Mirobidovna

O‘qituvchi

h.mirkosimova@cspu.uz

Google Scholar


Burteshova Aliya

Burxonovna

O‘qituvchi

a.burteshova@cspu.uz

Google Scholar


Dilmurodova Zilola

Davron qizi

O‘qituvchi

z.dilmurodova@cspu.uz

Google Scholar


Madgapilova Nargiza Talipjanovna

O‘qituvchi

n.madgapilova@cspu.uz

Google Scholar


Umarova Shoxida Absalamovna

O‘qituvchi

s.umarova@cspu.uz

Google Scholar


Xusanova Nigina Baxtiyor qizi

O‘qituvchi

n.xusanova@cspu.uz

Google Scholar


Norova Nazokat Odiljanovna

O‘qituvchi

n.norova@cspu.uz

Google Scholar


Xudayberdiyev Oybek Gafurovich

O‘qituvchi

o.xudayberdiyev@cspu.uz

Google Scholar


OQUV-METODIK MARKAZ

Kafedra qoshida “Psixologik markaz” nomli o‘quv-metodik markazi faoliyati yo‘lga qo‘yilgan bo‘lib, ushbu markaz psixologik konsultatsiya (maslaxat) va muommolarning ijtimoiy-psixologik faol usullari (metodlari), psixokorreksiya, psixodiaknostika, psixologik usullar asosida amaliy psixologiya yo‘nalishida tadqiqotlar olib borishga, ilg‘or pedagogik texnologiyalarni amaliyotga tatbiq etishga hamda talabalarning mutaxassislik kompetensiyasini oshirishga qaratilgan. Markaz doirasida o‘quv-amaliy seminarlar, tajriba almashish dasturlari va psixologik-pedagogik o‘rganishga oid innovatsion loyihalar amalga oshirilmoqda. Shuningdek, o‘qituvchilar va tadqiqotchilar uchun o‘quv-amaliy, ilmiy-metodik qo‘llanmalar ishlab chiqish, xalqaro grant loyihalarida ishtirok etish ham markazning asosiy faoliyat yo‘nalishlaridan biri hisoblanadi.


2024-yilda o‘tkazilgan ilmiy seminarlar haqida ma’lumot

AbdusamatovaShaxlo Saidmuratovnaning “Talabalarda Tolerantlik namoyon bo‘lishining psixologik xususiyatlari” mavzusidagi ilmiy seminari

Yuldasheva Saodat Mamasaxatovnaning “Pedagogik yo‘nalish talabalarining kasbiy faoliyatini differensial psixologik prognozlash” mavzusidagi ilmiy seminar


KAFEDRANING TA’LIM SIFATI VA BAHOLASH TIZIMI

Ta’lim sifati nazorati

Psixologiya kafedrasi ta’lim sifati nazoratini oshirish bo‘yicha ichki va tashqi monitoring tizimlariga tayanadi:

  • Tashqi monitoring

Universitetning Ta’lim sifatini nazorat qilish bo‘yicha ishchi guruhi platformasi  orqali ta’lim sifati muntazam tahlil qilinadi.

Turizm fakulteti tarkibidagi Ta’lim sifatini nazorat qilish komissiyasi doimiy ravishda baholash tizimi va ta’lim jarayonini kuzatib boradi.

  • Ichki monitoring

Kafedraning ichki nazorati katta o‘qituvchi tomonidan olib boriladi.

Kafedra yig‘ilishlarida doimiy hisobotlar taqdim etilib, ta’lim jarayonidagi kamchiliklar va takomillashtirish choralari muhokama qilinadi.

 

Baholash tizimi

Talabalarni baholash tizimi kafedraning o‘quv dasturlarida batafsil yoritilgan bo‘lib, baholash jarayoni kredit-modul tizimi asosida amalga oshiriladi.

Oraliq baholash: talabalar oraliq nazorat uchun yozma imtihon topshiradilar, bu esa ularning erkin fikrlash ko‘nikmalarini tekshirish imkonini beradi.

Oraliq nazorat savollari namunasi

Yakuniy baholash: yakuniy nazorat asosiy mutaxassislik ko‘nikmala bo‘yicha baholanadi.

Yakuniy nazorat savollari namunasi


  • Talabalar fikr-mulohazalari va qayta aloqa tizimi

Kafedrada talabalar fikrini tinglash va baholash jarayonining shaffofligini ta’minlash maqsadida qayta aloqa mexanizmi yo‘lga qo‘yilgan.

Apellyatsiya jarayoni: yakuniy nazorat natijalari e’lon qilingandan so‘ng 24 soat ichida, talabalar Pedagogika fakulteti tarkibidagi apellatsiya komissiyasiga murojaat qilish imkoniyatiga ega. Bu jarayon baholash jarayonida yuzaga kelishi mumkin bo‘lgan noaniqliklarni bartaraf etish va talabalar fikrini inobatga olishga xizmat qiladi.


Doimiy fikr-mulohazalar: talabalarning ta’lim sifati bo‘yicha fikrlarini to‘plash uchun so‘rovnomalar va tahliliy hisobotlar muntazam o‘tkaziladi hamda murojaatlar o‘rganiladi. Bunday natijalar asosida o‘quv jarayonini yanada takomillashtirishga qaratilgan chora-tadbirlar ishlab chiqiladi.

HAMKORLIK ALOQALARI

Psixologiya kafedrasi ta’limi sifatini oshirish, zamonaviy pedagogik metodlarni rivojlantirish hamda maktab o‘quvchilari va kasb-hunar ta’limi o‘quvchilariga qo‘shimcha bilim berish maqsadida mahalliy hamkorlik aloqalarini rivojlantirib kelmoqda. Ushbu yo‘nalishda Chirchiq shahar umumiy o’rta ta’lim maktablari hamda Chirchiq shahar kasb-hunar maktabi bilan hamkorlik yo‘lga qo‘yilgan.

  • Oflayn va onlayn seminarlar: Kafedra o‘qituvchilari tomonidan o‘qituvchilar va o‘quvchilar uchun doimiy ravishda seminarlar va mahorat darslari tashkil etilmoqda. Bu tadbirlar zamonaviy psixologik yondashuvlarni targ‘ib qilish, psixologiyani o‘qitishning innovatsion metodlarini amaliyotga tatbiq etish hamda ta’lim sifatini oshirishga qaratilgan.
  • Metodik ko‘mak va tajriba almashish: Hamkor maktab va kasb-hunar maktablarida psixologiya bo‘yicha maslahat va treninglar muntazam tashkil etilib, mahalliy o‘qituvchilarning malakasini oshirish hamda o‘quvchilarning psixologik bilimlarini rivojlantirishga hissa qo‘shilmoqda.
  • O‘quvchilarning kompetensiyasini rivojlantirish: Hamkorlik doirasida nazariy va amaliy psixologiyani o‘rganish bo‘yicha mahorat darslari va amaliy mashg‘ulotlar olib borilib, o‘quvchilarning psixologik sog’lom muhitini oshirish bo‘yicha tavsiyalar berilmoqda.

Kafedra mahalliy hamkorlikni yanada kengaytirish hamda psixologiyani o‘qitishning ilg‘or usullarini ta’lim jarayoniga integratsiya qilish maqsadida yangi loyihalar va tadbirlarni amalga oshirishni rejalashtirmoqda.

 UPI (Universitas Pendidikan Indonesia, Indoneziya)

UPI bilan hamkorlik aloqalari doirasida ikki tomonlama shartnoma imzolangan.

UPI delegatsiyasi universitetimizga tashrif buyurgan, hamkorlikni rivojlantirish bo‘yicha uchrashuvlar o‘tkazilgan.

Bizning delegatsiya UPIga tashrif buyurib, universitetning ta’lim tizimi bilan tanishgan.

Ushbu hamkorlik doirasida “Research Methodology” va “Guest Lecturer” kabi loyihalar amalga oshirilmoqda.


UFE (Ural Federal Universitet, Rossiya)

UFU bilan hamkorlik aloqalari doirasida ikki tomonlama shartnoma imzolangan.

UFU delegatsiyasi universitetimizga tashrif buyurgan, hamkorlikni rivojlantirish bo‘yicha uchrashuvlar o‘tkazilgan.

Bizning delegatsiya UFUga tashrif buyurib, universitetning ta’lim tizimi bilan tanishgan.

 TALABALAR HAYOTI

Kafedra qoshida talabalarning psixologiya fanini chuqurroq o‘rganishiga hamda sog’lom psixologik muhitni shakillantirishga yo‘naltirilgan to‘garaklar tashkil etilgan. Ushbu to‘garaklar orqali talabalar:

✔Psixologiyani o‘rganish bo‘yicha interaktiv mashg‘ulotlarda ishtirok etishlari mumkin;
✔Amaliy psixologik ko‘nikmalarini rivojlantirish va bilim darajalarini oshirish imkoniyatiga ega bo‘ladilar;

✔Mustaqil ravishda psixologik ko‘makka ehtiyoji bor mijozlarni qabul qilib olishga tayyorgarlik ko‘rishlari mumkin.

Bu klublar doirasida talabalar ishtirokida turli debatlar, tanlovlar va seminarlar o‘tkazilib, ularning psixologiya yo‘nalishi bo‘yicha egallagan bilimlarini real muhitda rivojlantirish imkoniyati yaratilmoqda.

Kafedrada individual ta’lim faoliyati yuqori saviyada tashkil etilgan. Talabalar o‘zlarining ilmiy izlanishlarini boshlash va kafedra professor-o‘qituvchilari bilan ilmiy ishlarda hamkorlik qilish uchun mazkur havola orqali ariza topshirishlari mumkin:

 

INDIVIDUAL TA’LIM UCHUN ARIZA TOPSHIRISH

 

Ilmiy faoliyatga yo‘naltirish

Kafedra professor-o‘qituvchilari talabalar va tadqiqotchilarni ilmiy faoliyatga yo‘naltirish bo‘yicha individual ta’lim muhitida ishlash uchun maxsus ilmiy planshetlar ishlab chiqqan.

Talabalar o‘z ilmiy maqolalari, tadqiqot ishlari va innovatsion g‘oyalari bilan ilmiy konferensiyalar va loyihalarda ishtirok etishlari mumkin.

Amaliyotchi psixolog tayyorlash va kasbiy rivojlanish

Markazda oliy ta’lim tizimi professor-o‘qituvchilari, talabalari va aholining psixologik madaniy saviyasini ko‘tarishga qaratilgan. Bu jarayonda talabalar psixologik metodikalar asosida psixologik maslahat yoki muommoli vaziyatlarda yordam berish malakalarini shakllantirish imkoniyatiga ega bo‘ladilar.

Ma’naviy-ma’rifiy tadbirlar

Kafedra qoshida talabalar uchun ijtimoiy faollik va ijodiy rivojlanishni qo‘llab-quvvatlash maqsadida turli tanlov va loyihalar yo‘lga qo‘yilgan.

Ushbu tadbirlar orqali talabalar ijtimoiy va madaniy faolligini oshirish, bilim ko‘nikmalarini mustahkamlash va ijodiy qobiliyatlarini rivojlantirish imkoniga ega bo‘ladilar.

KAFEDRA STATISTIKASI VA NATIJALARI


Psixologiya kafedrasining 2023-2024 o‘quv yili bo‘yicha

HISOBOTI

Psixologiya kafedrasining strategik rivojlantirish bo‘yicha 2025-yil uchun
ISH REJASI



BIZ BILAN BOG‘LANISH