Tashkil etilgan yili: 2021
Maktabgacha ta’lim metodikasi kafedrasi 2021-yil 23-avgustda Toshkent viloyati Chirchiq davlat pedagogika instituti Kengashining 1-sonli qarori bilan tashkil etilgan. Maktabgacha ta’lim fakulteti “Maktabgacha ta’lim metodikasi ” kafedrasi bo'lib faoliyat ko'rsata boshladi.
Kafedraning maqsadi va vazifalari
Kafedraning missiyasi: Maktabgacha ta’lim metodikasi kafedrasining asosiy vazifasi bo’lajak tarbiyachining kompetensiyasini shakllantirishdan iborat.
Maqsadlarimiz:
✔ Maktabgacha ta’lim sohasiga yo‘naltirilgan dasturlar va ilg‘or pedagogik usullar orqali bo’lajak maktabgacha ta’lim tarbiyachilarini tayyorlash.
✔ Xalqaro hamkorlikni kengaytirish – universitetlar, ilmiy jamoatchilik va ta’lim loyihalari bilan hamkorlikni yo‘lga qo‘yish.
✔ Ilmiy-tadqiqot muhitini rivojlantirish – maktabgacha ta’lim bo’yicha pedagogik izlanishlar olib borish.
O‘quv yo‘nalishlari va ta’lim dasturlari
Hozirgi kunda kafedrada bakalavr va magistratura yo’nalishlari bo’yicha ta’lim berib kelinmoqda.
Maktabgacha ta’lim metodikasi kafedrasining professor-o’qituvchilari tomonidan o’qitiladigan o‘quv dasturlari
№ |
Fanlar |
1 | |
2 | |
3 | |
4 | |
5 |
Maktabgacha ta’lim metodikasi kafedrasi tarkibi
|
Narimbayeva Lola Kuzibayevna f.f.f.d. (PhD) Kafedra mudiri |
||
|
Shanasirova Zaxro Yuldashovna dotsent |
z.shanasirova@cspu.uz |
|
|
Achilova Mavluda Sa'dullaevna p.f.f.d. (PhD) dotsent v.b. |
m.achilova@cspu.uz |
|
|
Chabrova Tatyana Levanovna p.f.f.d. (PhD) dotsent v.b. |
||
|
Nosirova Ra'no Xamidovna p.f.f.d. (PhD) dotsent |
r.nosirova@cspu.uz |
|
|
Maripova Nodira Hamidovna Katta o‘qituvchi |
n.maripova@cspu.uz
|
|
|
Nasirova Zuhra Xatamjanovna Katta o‘qituvchi |
z.nasirova@cspu.uz
|
|
|
Rustemov Abseit Trijan oʻgʻli O‘qituvchi |
a.rustemov@cspu.uz
|
|
|
Xolmatova Salima Kuziboyevna
|
s.xolmatova@cspu.uz
|
|
|
Saidqulova Gavhar Odiljon qizi O‘qituvchi |
g.saidqulova@cspu.uz
|
Kafedraning ilmiy xodimlari haqida ma’lumot!
Kafedramizda Nasirova Zuhra Xatamjanovna, Rustemov Abseit Trijan o’g’li, Saidkulova Gavhar Odiljon qizi va Maripova Nodira Hamidovna kabi o‘qituvchilar o’z ishlari bo‘yicha tadqiqot ishlarini olib bormoqdalar
Kafedrada individual ta’lim faoliyati yuqori saviyada tashkil etilgan. Talabalar o‘zlarining ilmiy izlanishlarini boshlash va kafedra professor-o‘qituvchilari bilan ilmiy ishlarda hamkorlik qilish uchun mazkur havola orqali ariza topshirishlari mumkin:
Ilmiy faoliyatga yo‘naltirish
Kafedra professor-o‘qituvchilari talabalar va tadqiqotchilarni ilmiy faoliyatga yo‘naltirish bo‘yicha individual ta’lim muhitida ishlash uchun maxsus ilmiy planshetlar ishlab chiqqan.
Talabalar o‘z ilmiy maqolalari, tadqiqot ishlari va innovatsion g‘oyalari bilan ilmiy konferensiyalar va loyihalarda ishtirok etishlari mumkin.
TALABALAR VA TADQIQOTCHILARNI ILMIY FAOLIYATGA YO‘NALTIRISH |
KAFEDRA STATISTIKASI VA NATIJALARI
Kafedra ilmiy tadqiqot faoliyatining 2023-yil bo‘yicha natijalari hisoboti |
Kafedra ilmiy tadqiqot faoliyatining 2024-yil bo‘yicha natijalari hisoboti |
Ta’lim yo‘nalishlari va o‘quv dasturlari
Bakalavriat dasturlari
№ |
Fanlar |
1 | |
2 | |
3 | |
4 | |
5 |
Magistratura dasturlari
№ |
Fanlar |
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
Ilmiy tadqiqotlar va innovatsion loyihalar
Ilmiy laboratoriyalar va markazlar.
“Eko laboratotiya” va “Innovatsion maktabgacha ta'lim laboratoriyalari”
Professor-o‘qituvchilarning ilmiy faoliyati (ilmiy maqolalar, monografiyalar, va boshqa o`quv-uslubiy adabiyotlar pdf formatda, xavola bo‘yicha kiriladigan qilib matnga qo‘yiladi).
№ |
Professor-o‘qituvchilar |
1 |
Narimbayeva Lola Kuzibayevna v.b. dotsent |
2 | |
3 | |
4 |
Achilova Mavluda Sa'dullaevna v.b. dotsent |
5 |
Chabrova Tatyana Levanovna v.b. dotsent |
6 |
Nasirova Zuhra Xatamjanovna katta o’qituvchi |
7 |
Maripova Nodira Hamidovna katta o’qituvchi |
8 |
Rustemov Abseit Trijan oʻgʻli o’qituvchi |
9 |
Xolmatova Salima Kuziboyevna o’qituvchi |
10 |
Saidqulova Gavhar Odiljon qizi o’qituvchi |
Talabalar hayoti va tashkilotlari
Akademik va ijtimoiy tadbirlar (ma’naviy-ma’rifiy tadbirlar, madaniy dasturlar).
Maktabgacha ta'lim yónalishi sirtqi rus guruhi 1- bosqich talabalarida bólib ótayotgan "Bolalarni sahnalashtirish va ijodiy faoliyatga órgatish" fanidan amaliy dars sifatini oshirish maqsadida talabalar tomonidan "Shoh Sultan" ertagi sahnalashtirildi. Talabalar tomonidan ijro etilgan ertak judayam qiziqarli tarzda olib borildi. https://t.me/MAKTABGACHATALIMCHDPU
ERTALABKI BADANTARBIYA SOG‘LIQ GAROVI
Buyuk hakim Abu Ali ibn Sinoning: “Badantarbiya – sog‘liqni saqlashda ulug‘vor usuldir”, degan o‘giti har bir insonning hayotiy shioriga aylansa, kishi hech qachon kasallikka chalinmaydi. Bularni anglagan xolda Chirchiq davlat pedagogika universiteti Maktabgacha ta’lim fakulteti Bolalar sporti kafedrasi tomonidan 300 nafarga yaqin talabalari, pedagog-tarbiyachilari, professor-o‘qituvchilar va tyutorlar boshchiligida har juma kuni 10-15 daqiqali ertalabki badantarbiya bilan shug‘ullanishmoqda
https://t.me/MAKTABGACHATALIMCHDPU
Talabalar uchun grant va stipendiyalar.
2024-2025 oʻquv yilida Navoiy nomli davlat stipendiyasiga sazovor boʻlgan Chirchiq davlat pedagogika universiteti talabasi:
Adilbayeva Gulsaya Yerkin qizi - Maktabgacha taʼlim yo'nalishi 3-bosqich talabasi. Ilmiy rahbari Rustemov Abseit Trijan oʻgʻlini.
Kafedraning ta’lim sifati va baholash tizimi
Ta’lim jarayonida ta’lim sifatini baholash.
Zamonaviy boshqaruv bu mfktabgacha ta’lim tfshkiloti rahbarning tashkilot oldidagi burchi bu uning o‘zi boshqarayotgan tashkilotning rivojlanishida turli vaziyatlarda tashkilot tashqi omillarini tashkilot ichki omillariga, ya’ni pedagogik xodimlar, ta’lim texnologiyalar, ta’lim jarayonini rejalashtirish boshqarish mexanizmlarini erta anglay bilishi va shu asnoda oqilona qarorlar qabul qilishi bilan belgilanadi. Prezidentimizning quyidagi berilgan fikrlari maqolamizning kirish qismida berib o‘tishni joiz topdik: “Har bir fuqaro qabul qilayotgan qarorlarimiz real foyda berayotganini bilishi kerak. Maktabgacha ta’lim tashkilotini boshqarish bu ko‘p funksiyali jarayon ,uning bir qismi tashkiliy tuzilish,ta’lim tashkiotining umumiy madaniyati raxbarining strategiyasi va taktiakasi.Boshqaruv strategiyasini ishlab chiqishda maqsadlarni belgilashda ,bugungi kunda ta’lim muassasasi raxbarlari davlatning ta’lim siyosatini va ularning ota onalarini talabini inobatga olgan xolda tashqi muxitda xarakat qilishlari kerak.Ta’lim va tarbiya sifatini faqat ta’lim tashkiloti xodimlari oqilona boshqaruv o‘quv jarayonidagi o‘zgarishlarni tashqi va ichki muxitga mos ravishda ishlab chiqish va amalga oshirish , shuningdek me’yoriy xuquqiy xujjatlarni hisobga olgan holda ta’minlash mumkin. Ta’lim sifatini boshqarish, eng avvalo, boshqaruv kadrlari tomonidan ta’lim va kadrlar tayyorlash jarayonini kuzatish kabi faoliyat turidan foydalanishni ko‘zda tutadi. Buning uchun ular tegishli metodlarni, jumladan, kvalimetriya asoslarini, ya’ni sifatni miqdoriy baholash metodini qo‘llash orqali ta’lim sifatining boshlang‘ich va berilgan holatini aniq belgilashlari lozim bo‘ladi. Ilmiy adabiyotlarda mahsulot, xizmatlar sifatini baholash, boshqaruv faoliyatining baholash ob’ekti to‘g‘risida qadriyat borasidagi mulohazalarni shakllantirishga qaratilgan funksiyasining alohida tipiga kiritiladi. Ta’lim sifatini o‘lchash sifat o‘lchovini belgilash va uning qiymatini maxsus algoritmlar yordamida olishni ko‘zda tutadi. Bunday jarayonning samaradorligi baholashning statistik metodlarini qo‘llash orqali ta’minlanadi. Bu baholanayotgan ob’ektning sifat ko‘rsatkichlari qiymati aksariyat hollarda tasodifiy kattaliklar deb hisoblanishi bilan bog‘liqdir. Bunday holat ana shu sifatga bevosita yoki bilvosita ta’sir ko‘rsatuvchi ko‘plab omillar va shart-sharoitlar bilan izohlanadi. SHu bois boshqaruv tarkibi ta’lim sifati haqidagi axborotni olish va ishlashning statistik metodlarini qo‘llay bilishi kerak.
Talabalarning reyting tizimi va baholash mezonlari.
- Baholash mezonlari juda ham shaffoflik ko’rinishida olib boriladi. Talabalarning izlanishi orqali ularning bilimlarini yuzaga chiqarish, olib borila yotgan ishlari orqali ular baholanadi.
O‘qituvchilarning faoliyatini monitoring qilish.
Professor-o’qituvchilarning talabalar bilan ishlash jarayoni quyida havola orqali monitoring qilinadi. havola
Kafedra statistikasi va natijalari
Bitiruvchilar va ularning ishga joylashish darajasi.
Bugungi kunda Maktabgacha ta’lim fakulteti maktabgacha ta’lim yo’nalishida talabalar 4 xil ta’lim tilida ta’lim olib kelishmoqdalar. 2024-2025 o’quv yilida Maktabgacha ta’lim fakulteti maktabgacha ta’lim yo’nalishining 3-kurs kunduzgi bitiruvchi talabalari jami 165 nafar hamda 5-kurs sirtqi bo’lim talabalari 292 nafar bo’lib shulardan, kunduzgi ta’lim shaklida 104 nafari o’zbek tilida va 61 nafar talaba qozoq, rus, tojik tillarida hamda sirtqi bo’lim shaklida 215 nafar talaba o’zbek tilida va 77 nafari qozoq, rus, tojik tillarida ta’lim olib kelishmoqda. Joriy 2024-2025 o’quv yilini kunduzgi ta’lim talabalari 8 xaftalik pedagogik amaliyot bilan boshladilar. Fakultet tomonidan biriktirilgan MTTlarga talabalar guruhlar kesimida biriktirilib 9 sentyabrdan - 3 noyabrgacha bo’lgan vaqt oraliqda pedagogik amaliyot o’tashga ketdilar. Pedagogik amaliyot jarayonida yo’nalishimiz talabalari juda ham yaxshi o’tadilar. Talabalarimiz orasida sezilarli yutuqqa erishganlar ko’p bo’ldi. Ularga MTT raxbarlari tomonidan universitetimiz nomiga tashakkunomalar berildi. Amaliyotni o’tash davrida 10 nafar talabamiz tarbiyachi, tarbiyachi yordamchisi va metodist bo’lib ishga joylashdilar. Bu juda ham katta natija.
Sirtqi bo’lim talabalari 2024-2025 o’quv yilining 9-semestirini dekabr oyida boshladilar. Talabalarning o’zlashtirish ko’rsatkichi juda ham yaxshi. 5-kurs sitqi bo’lim talabalari 10-semestirini pedagogik amaliyot bilan boshlaydilar. Ya’ni 3 martdan 26 aprelgacha 9 xaftalik amaliyot o’tash uchun pedamaliyotga chiqishadilar. Sirtqi bo’lim talabalarining deyarli 220 nafari ish joyiga ega xisoblanadi. Amaliyotlarini deyarli hammasi o’z ish joylarida ya’ni MTTlarida olib borishadi.
Bitiruvchi ya’ni 3-kurs kunduzgi va 5-kurs sirtqi bo’lim talabalari o’zlarining o’ynalishlaridan juda ham mamnuniyat bilan o’qib kelishmoqda. Talabalarning o’zlashtirish ko’rsatkichi juda ham yuqori va yaxshi natijaga ega. 2024-2025 o’quv yilida kunduzgi ta’limnan 9 nafar talaba va sirtqi bo’limnan 20 ga yaqin talaba qizil diplom bilan to’gatich arafasida. Yanada shuni ham ta’kidlash joizki yo’nalishimizning 3-kurs bitiruvchi talabasi Adilbaeva Gulsaya Navoi nomidagi Davlat stipendiyanti soxibasiga aylandi. Bu juda ham katta yutuq xisoblanadi. Yo’nalish talabalarining o’z oldilariga qo’ygan maqsadi juda ham katta. Ular bakalavrni tugatkach magistraturaga topshirish ishtiyoqlari yuqori. Bakalavrdan keyingi bosqichda ta’lim olish uchun yo’nalishimizda ta’lim berib kela yotgan professor-o’qituvchilar tomonidan turli tavsiyalar berilib kelinmoqda.
2024-2025 o’quv yilining yakuniga ko’ra Maktabgacha ta’lim yo’nalishi talabalari ya’ni bitiruvchi kurs talabalari o’zlarining olgan bilimlarini ko’rsatish maqsadida yakuniy imtihon topshirishlari kerak bo’ladi. Yakuniy imtihon “Maktabgacha ta’limda tabiat bilan tanishtirish”, “Maktabgacha ta’limda bolalar nutqini o’stirish” va “Maktabgacha pedagogika” fanlaridan bo’lib o’tadi. Bitiruvchi kurs talabalariga ushbu fanlardan tuzilgan savollar berildi va tushintirish ishlari olib borilmoqda.
Kafedra bilan bog‘lanish
111706 Oʻzbekiston Respublikasi,
Toshkent viloyati, Chirchiq shahri,
Temir yo`lchilar koʻchasi,128-uy
Maktabgacha ta’lim fakulteti binosi, 211-xona.
Elektron pochta.
Multimedia va ijtimoiy tarmoqlar
Kafedra video taqdimoti va fotogalereya.
Kafedraning rasmiy ijtimoiy tarmoqlari