+99871 716-68-05

Tillar:       O'zb       Eng       Рус    

EMAIL POCHTA

BOSHLANG'ICH TA'LIM NAZARIYASI

Kafedra mudiri: Kuchkinov Abdumalik Yuldashevich

Boshlang‘ich ta’lim nazariyasi va amaliyoti kafedrasi 2019-yil 27-avgustda Toshkent viloyati Chirchiq davlat pedagogika instituti Kengashining 1-sonli qarori bilan tashkil etilgan Pedagogika fakulteti tarkibida shakllantirildi. Dastlab Maktabgacha va boshlang‘ich ta’lim sporti kafedrasi kafedrasi, 2019-yil Boshlang‘ich ta’lim kafedrasi tarkibida faoliyat olib borgan bo‘lsa, 2021-yil mustaqil kafedra sifatida ajralib chiqdi. Bugungi kunda kafedra boshlang‘ich ta’lim tizimiga kadrlar tayyorlash va boshlang‘ich ta’lim uchun o‘quv adabiyotlar, metodik tavsiyalar ishlab chiqish bilan shug‘ullanadi.

Batafsil

  Kafedraning maqsadi va vazifalari

Boshlang‘ich ta’lim nazariyasi va amaliyoti kafedrasining bosh maqsadi bo‘lajak boshlang‘ich ta’lim o‘qituvchilarga boshlang‘ich ta’limning metodologik asoslarini, ta‘lim jarayonida ishlatiladigan metod va texnikalarni o‘rgatish orqali ular uchun bilim olish va kasbiy malakalarini oshirishga yordam beradi.

Shu asosda kafedra o‘z oldiga qo‘ygan vazifalar:

Boshlang‘ich ta’lim sohasidagi nazariy va pedagogik bilimlarni chuqurlashtirish;

Boshlang‘ich ta’lim o‘qituvchilarni ta’lim jarayonida samarali ishlashga tayyorlash;

Ta’lim jarayonida yangi pedagogik texnologiyalarni qo‘llash va rivojlantirish;

Ta’lim yo‘nalishlari va o‘quv dasturlari.

Kafedraning ilmiy-tadqiqot sohalari.

Kafedrada ilmiy tadqiqot ishlarini olib borishda mamlakatimiz ijtimoiy-iqtisodiy rivojlanishining ustuvor yo‘nalishlariga mos keluvchi bir qator ilmiy yo‘nalishlar belgilab olingan. Xususan, institut rektorining 2022 yil 30 avgustdagi 01-191-sonli “Institutda ilmiy salohiyatni oshirish, ilm-fan va innovatsiyani rivojlantirish to‘g‘risida”gi buyrug‘i chiqarilgan bo‘lib, ushbu buyruq asosida “Kelajak ta’limi” faoliyati yo‘lga qo‘yildi. Bu ilmiy-tadqiqot laboratoriyaning asosiy maqsadi boshlang‘ich ta’lim muammolarini innovatsion, fundamental va ilmiy-amaliy tadqiq etishdan iborat. Mazkur yo‘nalish bo‘yicha kafedraning professor-o‘qituvchilari ilmiy-nazariy maqolalar e’lon qilib borishmoqda va yosh o‘qituvchilarning dissertatsiya mavzularida boshlang‘ich ta’lim muammolarini tadqiq etish masalalari ustuvor darajada belgilangan. Kafedra professor-o‘qituvchilari tomonidan olib borilayotgan ilmiy-tadqiqot ishlari quyidagi jadvalda aks etgan:

Professor o‘qituvchi FIO (tadqiqotchi)

Ixtisoslik shifri va nomi

Ilmiy ish mavzusi

Mirzoraximov Oybek Qahramonovich

10.00.02-Qiyosiy adabiyotshunoslik, chog'ishtirma tilshunoslik va tarjimashunoslik

Pedаgogik tа‘lim klаsteri vositаsidа umumiy o‘rtа
tа‘lim mаktаblаri o‘quvchilаrini vаtаnpаrvаrlik ruhidа tаrbiyalаsh(yoshlаrni hаrbiy- vаtаnpаrvаrlik ruhidа tаrbiyalаsh konsepsiyasi” аsosidа)

Doniyorova Laylo Xudoyberdiyevna

13.00.02-Ta'lim va tarbiya nazariyasi va amaliyoti

Совершенствование методики применения феминитивов в речи у будущих учителей начальных классов

Axmadaliyeva Maxliyo Sherali qizi

10.00.02-O'zbek adabiyoti

Zulfiya ijodida mustabid tuzum talqini (istiqlol yillari she'rciyati va "Xotiram siniqlari" dostoni misolida)

Matkarimova Sayyora Shavkatbek qizi

13.00.02-Ta'lim va tarbiya nazariyasi va amaliyoti

Adabiy-nazariy tushunchalar ustida ishlash orqali o'quvchilarning kreativ kompetensiyasini shakllantirish metodikasi

Madraximova Inobat Bahodirovna

10.00.02-O'zbek adabiyoti

Yangi o'zbek she'riyatida kuz obrazining poetik talqini

Xudayqulova Fazilat Bo'riyevna

13.00.02-Ta'lim va tarbiya nazariyasi va amaliyoti

Boshlang‘ich ta’limda xalqaro baholash dasturlari va innovatsion texnologiyalarini takomillashtirish metodikasi

Artikova Nargiz Shuhratovna

13.00.02-Ta’lim va tarbiya nazariyasi va amaliyoti

Zamonaviy pedagogik yondashuvlar asosida maktab o‘quvchilarining kommunikativ kompetensiyalarini shakllantirish metodikasini takomillashtirish

Rahimova Nuquljon Yusuppovna

13.00.02-Ta'lim va tarbiya nazariyasi va amaliyoti

Boʻlajak boshlangʻich sinf oʻqtuvchilarida ekopedagogik kompetentsiyalarni rivojlantirish metodikasi

Ibragimova Dildora Inomjonovna

10.00.02-O'zbek adabiyoti

Isajon Sultonning adabiy-tarixiy asarlarida mavzu va g'oyaviy jihatlar

Suleymanova Sevara Abdumalikovna

10.00.02-O'zbek adabiyoti

Hozirgi o‘zbek nasrida badiiy psixologizm: uslub va janr uyg‘unligi.


Kafedra professor-o‘qituvchilarining ilmiy-tadqiqotchilik faoliyati fakultet Ilmiy kengashi tomonidan nazorat qilib boriladi.

“Klaster asosida boshlang‘ich ta’lim sifat va samaradorligini oshirish” Boshlang‘ich ta’lim nazariyasi va amaliyoti kafedrasining ilmiy-tadqiqot faoliyati ustuvor yo‘nalishi hisoblanadi. Mazkur ustuvor yo‘nalishga asosan quyidagi jabhalarda tadqiqot ishlari olib borilmoqda:

- “Kelajak ta’limi” ilmiy-tadqiqot laboratoriyasi bo‘yicha ilmiy maqolalar va metodik tavsiyalar e’lon qilib borish;

- professor-o‘qituvchilarning dissertatsiya mavzulari rejalarida klaster tizimi bo‘yicha yo‘nalishlarning mavjud bo`lishi;

- e’lon qilinayotgan ilmiy maqolalar va o`quv-uslubiy qo`llanmalarni boshlang`ich ta’limning samaradorligini oshirishga yo`naltirish;

- klaster asosida Toshkent viloyati umumiy o`rta ta’lim maktablari boshlang`ich sinf o`qituvchilari bilan ilmiy hamkorlik qilish.

Universitet rektorining 2021 yil 5 iyuldagi 01-180-sonli “Institutda ilmiy salohiyatni oshirish, ilm-fan va innovatsiyani rivojlantirish to‘g‘risida”gi buyrug‘i chiqarilgan bo ‘lib, buyrug‘ga asosan kafedra qoshida “Kelajak o‘qituvchisi-ilmiy tadqiqot laboratoriyasi” tashkil etilgan bo‘lib, ushbu laboratoriyada professor-o‘qituvchilar, magistrantlar hamda bakalavr bosqich talabalari tadqiqot ishlarini olib borishmoqda.

 

Kafedrada 2024-2025-o‘quv yilida jami 16 nafar professor o‘qituvchi mavjud bo‘lib, xorijlik professor o‘qituvchi Indoneziyaning Pendidikan universiteti professori Diah Gusrayani, professor Safo Matchon hamda dotsent H.G‘ulomova o‘rindoshlik asosida kafedrada faoliyat yuritmoqda.



Kuchkinov Abdumalik Yuldashevich

p.f.f.d. (PhD) kafedra mudiri



kuchkinov.abdumalik@cspi.uz



scienceweb.uz

orcid.org/

scholar.google.com/

linkedin.com/

scienceweb.uz/my/profile


Mambetaliyev Qayrat Anarbay o‘gli



q.mambetaliyev@cspi.uz


Web of Scinense

ORCID

Google Scholar

Academia.edu

LinkedIn


Mirzoraximov Oybek Kaxramonovich



oybek.m1961@gmail.com


Web of Scinense

ORCID

Academia.edu

Google Scholar

LincedIn


Doniyorova Laylo Xudayberdiyevna



laylodoniyorova@gmail.com



Google Scholar

ORCID

Academia.edu

LincedIn


Xayridinov Behzod Kamoldin o‘g‘li



behzodxayridinov891gmail.com


Google Scholar




Xudayqulova Fazilat Bo‘riyevna



xudoyqulova.f@cspi.uz





Web of Scianse

Orcid

Akademia.uz

Google Schoolar

Linkedln

Scianseweb


Artikova Nargiz Shuxratovna



artikova.n@cspi.uz


Web of Scinense

ORCID

Academia.edu

Google Scholar

LinkedIn

Scienceweb


Madraximova Inobat Bahodirovna



i.madraximova@cspu.uz


web of science

ORCID

Academia.uz

Google Scholar

LinkedIn


Suleymanova Sevara Abdumalikovna o‘qituvchi



s.suleymanova@cspu.uz





ORCID

Google Scholar

LinkedIn

Academia.edu

Web of science

Ibragimova Dildora Inomjonovna

ibragimova.d@cspi.uz

Web of Science

ORCID

Google Scholar

Scienceweb

Linkedin


Axmadaliyeva Mahliyo Sherali qizi O‘qituvchi



m.axmadaliyeva@cspu.uz


Web of Science

ORCID

Academia.edu

Google Scholar

Scienceweb

Lincedin


Matkarimova Sayyora Shavkatbek qizi

o‘qituvchi


matkarimova.s@cspu.uz




ORCID

scholar.google

Academia.edu


Raximova Nuquljon Yusupovna



n.raximova@cspu.uz


ORCID

GOOGLE- SCHOLAR

Web of-Science

Lincedln


Ibodullayeva Sevara Maqsud qizi



Ibodullayeva.cspu@gmail.com




Googol scholar

Orcid

Linkedin

sciencewb





Abdullayeva Uljalg‘as Tulegen qizi

 


u.abdullayeva@cspu.uz


Web of Science

ORCID

ResearchGate

Google Scholar


Haydarova Gulruh Muhammadaminovna


g.haydarova@cspu.uz

Web of scianse

Orcid

Akademi.u

Google schoolar

Lincedln

Scianse web

 


 

Kafedraning o‘quv dasturlari:

Bakalavriat dasturlari

Ona tili-1/2

Ona tili-3/4

Ona tili-5/6

Bolalar adabiyoti

Ona tili o‘qitish metodikasi

Boshlang‘ich ta’limning xalqaro dasturlari

Детская литература

 

Magistratura dasturlari:

Matnni o‘rganish

Boshlang‘ich ta’lim fanlar nazariyasi


Amaliyot dasturlari:

1-kurs amaliyot dasturi

2-kurs amaliyot dasturi

3-kurs amaliyot dasturi

4-kurs amaliyot dasturi

Ilmiy tadqiqotlar va innovatsion loyihalar

Professor-o‘qituvchilarning ilmiy faoliyati

 

Kuchkinov Abdumalik Yuldashevich

Mambetaliyev Qayrat Anarbay o‘g‘li

Mirzoraximov Oybek Kaxramonovich

Doniyorova Laylo Xudayberdiyevna

Xayridinov Behzod Kamoldin o‘g‘li

Xudayqulova Fazilat Bo‘riyevna

Artikova Nargiz Shuxratovna

Madraximova Inobat Bahodirovna

Suleymanova Sevara Abdumalikovna

Ibragimova Dildora Inomjonovna

Axmadaliyeva Mahliyo Sherali qizi 

Matkarimova Sayyora Shavkatbek qizi

Raximova Nuquljon Yusupovna

Ibodullayeva Sevara Maqsud qizi

Abdullayeva Uljalg‘as Tulegen qizi

Haydarova Gulruh Muhammadaminovna

Talabalar ilmiy faoliyati 

Kafedrada talaba yoshlarni ilm-fanga yo‘naltirish, ularda ilmiy tadqiqotni amalga oshirish ko‘nikmalarini shakllantirish maqsadida “Yoshlar akademiyasi” tashkil etilgan bo‘lib, akademiya zamirida har bir professor-o‘qituvchining ilmiy maslahatxonasi tashkil etilgan. Professor o‘qituvchilar o‘zlariga biriktirilgan talabalar bilan ilmiy-amaliy tadqiqot faoliyatlarini amalga oshirib kelishmoqda.

Talabalar Akademiyasi Nizomi asosida, Boshlangich ta`lim nazariyasi va amaliyoti kafedrasi professor o‘qituvchilari tomonidanilmiy seminarlar tashkil etib boriladi. Seminarda talabalarga ilmiy tadqiqot mavzusini tanlash, tadqiqot asosida ilmiy maqolalar, tezislarni shakllantirish, ularni e’lon qilish uchun ishonchli jurnal va toʻplamlarni tanlash va tahrir hay’ati bilan aloqa o‘rnatish haqida maʼlumotlar beriladi.



KAFEDRANING TA’LIM SIFATI VA BAHOLASH TIZIMI

Ta’lim sifati nazorati

Boshlang‘ich ta’lim metodikasi kafedrasi ta’lim sifati nazoratini oshirish bo‘yicha ichki va tashqi monitoring tizimlariga tayanadi:

  • Tashqi monitoring

Universitetning Ta’lim sifatini nazorat qilish bo‘yicha ishchi guruhi platformasi  orqali ta’lim sifati muntazam tahlil qilinadi.

Turizm fakulteti tarkibidagi Ta’lim sifatini nazorat qilish komissiyasi doimiy ravishda baholash tizimi va ta’lim jarayonini kuzatib boradi.

  • Ichki monitoring

Kafedraning ichki nazorati kafedra o‘qituvchisi Ahmadaliyeva Mahliyo tomonidan olib boriladi.

Kafedra yig‘ilishlarida taqdim etilib, ta’lim jarayonidagi kamchiliklar va takomillashtirish choralari muhokama qilinadi.

 

Baholash tizimi

Talabalarni baholash tizimi kafedraning oquv dasturlarida batafsil yoritilgan bolib, baholash jarayoni kredit-modul tizimi asosida amalga oshiriladi.

Oraliq baholashtalabalar oraliq nazorat uchun yozma nazorat olinadi, bu esa ularning yozuv nutq ko‘nikmalarini tekshirish imkonini beradi.

Yakuniy baholash: yakuniy nazorat yozma tarzda talabalar baholanadi. 

Talabalarning ta’lim natijalarini baholash mezonlari:

Daraja

5 ballik tizim

(baho)

O‘zlashtirish

foizda

An’anaviyda

Baholash mezonlari

O‘quv boshqarma

uchun

Professor-o‘qituvchi uchun

A+

4,51 – 5

91 - 100

 

A’lo

Talaba materialni mustaqil ravishda tez o‘zlashtiradi: xatolarga yo‘l qo‘ymaydi; mashg‘ulotlarda faol ishtirok etadi; savollarga to‘liq va aniq javob beradi.

A

4,26 – 4,5

86 – 90


talaba materiallarni mustaqil ravishda o‘zlashtiradi: xatolarga yo‘l qo‘ymaydi; savollarga to‘liq va aniq javob beradi.

B+

4,01–4,25

81 – 85

 

Yaxshi

talaba materiallarni yaxshi o‘zlashtirgan, uni mantiqiy ifoda eta oladi; mashg‘ulotlarda faol ishtirok etadi; savollarga to‘liq va aniq javob beradi, biroq uncha jiddiy bo‘lmagan xatolarga yo‘l qo‘yadi.

B

3,51 – 4,0

71 – 80


talaba materiallarni yaxshi o‘zlashtirgan, savollarga to‘liq va aniq javob beradi, biroq uncha jiddiy bo‘lmagan xatolarga yo‘l qo‘yadi.

C+

3,26 – 3,5

66 – 70

 

Qoniqarli

asosiy materiallarni biladi, biroq aniq ifoda etishga qiynaladi; savollarga javob berishda aniqlik va to‘liqlik еtishmaydi; materiallarni taqdim etishda ayrim xatoliklarga yo‘l qo‘yadi; kommunikatsiya jarayonida qiyinchilik sezadi.

C

3,0 – 3,25

60 – 65


asosiy materiallarni biladi, biroq aniq ifoda etishga qiynaladi; savollarga javob berishda aniqlik va to‘liqlik еtishmaydi; materiallarni taqdim etishda ayrim xatoliklarga yo‘l qo‘yadi;

F

3,0 dan kam

59 dan past

Qoniqarsiz

materiallarni o‘zlashtirmagan; savollarga javob bera olmaydi; mashg‘ulotlarda ishtirok etmaydi


Talabalar fikr-mulohazalari va qayta aloqa tizimi

Kafedrada talabalar fikrini tinglash va baholash jarayonining shaffofligini ta’minlash maqsadida qayta aloqa mexanizmi yo‘lga qo‘yilgan.

Apellyatsiya jarayoni: yakuniy nazorat natijalari e’lon qilingandan so‘ng 24 soat ichida, talabalar kafedraning botnazariyasivaamaliyoticspu@gmail.com elektron pochtasiga murojaat qilish imkoniyatiga ega. Bu jarayon baholash jarayonida yuzaga kelishi mumkin bo‘lgan noaniqliklarni bartaraf etish va talabalar fikrini inobatga olishga xizmat qiladi.

Doimiy fikr-mulohazalar: talabalarning ta’lim sifati bo‘yicha fikrlarini to‘plash uchun so‘rovnomalar va tahliliy hisobotlar muntazam o‘tkaziladi hamda murojaatlar o‘rganiladi. Bunday natijalar asosida o‘quv jarayonini yanada takomillashtirishga qaratilgan chora-tadbirlar ishlab chiqiladi.

HAMKORLIK ALOQALARI

Indoneziyaning Pendidikan universiteti bilan 2024-yil hamkorlik shartnomasi tuzilgan, hamkorlik asosida universitet professor o‘qituvchilari kafedra o‘quv faoliyatiga jalb etilmoqda.

TALABALAR HAYOTI

Kafedra rejasiga muvofiq fakultet talabalarining ijtimoiy hayotini o‘rganish, ularni ma-naviy-ma’rifiy tadbirlarga jalb etish maqsadida Universitet talabalar turar joylarida uchrashuvlar, davra suhbatlari hamda ma’naviy-ma’rifiy tadbirlar tashkil etiladi.

FOTOGALEREYA
“Talabalar turar joyi”larida tadbir

“Talabalar turar joyi”lari hamkorlik aloqalarini yanada takomillashtirish maqsadida 2024-yil 12-dekabr kuni “Boshlang‘ich ta’lim nazariyasi va amaliyoti” kafedrasi o‘qitvchilari bilan birgalikda “Badiiy adabiyoti gulshani” mavzusida davra suhbati tashkil etildi. Suhbat davomida talabalar bilan badiiy adabiyot haqida, talabalarning bo‘sh vaqtida qanday asarlar o‘qiyotgani haqida qiziqib ular bilan samimiy suhbat olib borildi, suhbatda kafedraning professor-o‘qituvchilari Suleymanova Sevara, Haydarova Gulruh Ibodullayeva Sevara, Rahimova Nuquljon, Mambetaliyev Qayrat, Ibragimova Dildora, Abdullayeva Uljalg‘aslar talabalarga o ‘qishi uchun har xil qiziqarli badiiy asarlarni o‘qish uchun tavsiya qildilar. Shu bilan bir qatorda talabalarga Muhammad Erniyozbey o‘g‘li Ogahiy tavalludining 215-yilligiga bag‘ishlab talabalarga Ogahiy haqida, asarlari haqida qiziqarli suhabat bilan davom ettirildi. Suhbat davomida ustozlar va talabalar tomonidan Ogahiyning g‘azallaridan parcha yod olindi.


Mahorat darslari

Boshlang'ich ta'lim nazariyasi va amaliyoti kafedrasi professor-o'qituvchilari tashabbusi bilan talabalar uchun Toshkent shahar 144-maktabda "Xalqaro pedagog talaba nigohida" mavzusida mahorat darslari tashkil etildi.

Xalqaro pedagogik tajribaga ega bo‘lgan oliy toifali o‘qituvchi, Xalq maorifi a'lochisi, Xalq ta'limi fidoiysi Mashrabxon Umarovaning xalqaro ta’lim standartlarini joriy etish yuzasidan tavsiyalari tinglandi.

Tanlovlar

Boshlangʻich taʼlim fakultetining serg'ayrat va shijoatli talabalari o'rtasida 19-oktyabr kuni "Ona tili fani bilimdoni" tanlovi o’tkazildi. Fakultetning kunduzgi va kechki yo’nalishlaridan barcha kurslar ishtirok etgan tanlov qiziqarli va shiddatli bo’ldi.


Manzil: Toshkent viloyati, Chirchiq davlat pedagogika universiteti, 1-bino, 26-xona. Lokatsiya