Chop etdi: OTM axborot xizmati | Ko'rildi: 150 marta
Tegishli bo'limi: Dolzarb yangiliklar

2025-yil 11-aprel kuni Chirchiq davlat universitetida "Zamonaviy pedagogik texnologiyalar sinergiyasi: neyropedagogikadan raqamli ta'limga qadar" mavzusidagi o'quv-uslubiy seminar o'tkazildi. Seminarni gumanitar fanlar fakulteti "Rus tili va adabiyoti ta’limi metodikasi" kafedrasi o'tkazdi. Universitet rektori Muxammedov G.I. yo'nalish talabalarining mehnat natijalarini yuqori baholadi.
Seminarda ishning quyidagi jihatlari namoyish etildi:
1. Talabalarni individual o'qitish strategiyasi taqdim etiladi
2. Talabalar tomonidan "Raqamli klassika" o'quv metodikasiga IT-texnologiyalarni integratsiyalash loyihasi natijalari taqdim etildi. Loyiha ishtirokchilari tomonidan ijtimoiy tarmoqlarda M.Lermontov romani qahramonlarining akkkauntlari yaratildi. Akkaunt 200 mingdan ortiq ko'rishlar va ijobiy sharhlar soni yetdi. Talabalar yozuvchining ishi asosida o'quv qo'llanmalari, broshyuralar, risolalar, komikslar va grafik roman ishlab chiqdilar. Loyiha qiziqish uyg'otdi - sayt N.V. Gogol, yozuvchining ishini animatsiya o'qituvchisi bilan mini-ma'ruzalarda taqdim etdi. Saytda talabalarning bilim darajasini baholash uchun testlar va o'yinlar mavjud. Raqamli platformalar va sun'iy intellekt ishlatildi. "Immersion" o'qitish uslubi.
3. Maktab laboratoriyasining "SMART DIDACTIKA" magistrlik loyihasida Chirchiq shahri maktablari bazasida sun'iy intellektdan foydalangan holda o'qitishning an'anaviy shakllari namoyish etildi. Bu yo'nalishda 3-kurs talabalari ish faoliyatini amalga oshirmoqdalar. Guruh rahbari, bakalavr R.R. Bakirov ham gumanitar fanlarda neyrodasturlash masalasini ko'tardi.
4. Bir guruh 2 kurs o'quvchilari TRIZ texnologiyasi asosida Parkent tumani maktablari uchun uslubiy materiallar tayyorladilar.
5. 4 kurs talabalari "teskari o'qitish" modelini tayyorlab chiqdilar. Uslubning mohiyati diqqatni o'zgartirishdan iborat: ma'ruza uyda, sinfda o'rganiladi - materialni amaliy tahlil qilish.
6. 1-kurs talabalari 4 K: ijodkorlik, hamkorlik, muloqot va tanqidiy fikrlash asosida "Singapur Learning" modelini tayyorladilar. Ushbu model maktabda o'quvchilar tomonidan amalda muvaffaqiyatli amalga oshirilmoqda.
7. 2-kurs talabalarining "Neyropedagogika: miya qanday o'rganadi" loyihasi alohida e'tibor va javoblarga sazovor bo'ldi. Bolalar xotira va kognitiv qobiliyatlarni yaxshilash uchun miyaning chap va o'ng yarim sharlarini faollashtirish uchun mashqlar va texnikalarni tayyorladilar.
Kafedra professor-o'qituvchilari rahbarligida quyidagi loyihalar amalga oshirildi:
1. Kafedra mudiri, rus tili va adabiyoti ta’limi metodikasi kafedrasi dotsenti, PhD Yēkabsons A.V. – "Raqamli klassika", "Neyropedagogika" loyihalari.
2. Rus tili va adabiyoti ta’limi metodikasi kafedrasi dotsenti Kenenbayev E.T. – "Teskari o'rganish" uslubi
3. Rus tili va adabiyoti ta’limi metodikasi kafedrasi katta o'qituvchisi G.I. Tangirova va kafedra o'qituvchisi S.R. Ermetov
4. Rus tili va adabiyoti ta’limi metodikasi kafedrasi o'qituvchisi Ergashev A.Kh. – Parkent maktablaridagi ishlarni muvofiqlashtirish